top of page

תוקפנות אצל חתולים



חתול שתוקף באלימות הוא אחת הסיבות של פנייה לוטרינר התנהגות.

קיימים שלושה סוגים של תוקפנות אצל חתולים, וכל אחד מהם מחייב הסבר וטיפול.


1. תוקפנות שנגרמת מהיעדר כישורים חברתיים היא הסיבה השכיחה ביותר. רוב החתולים בארץ מאומצים מהרחוב. רוב הגורים לא נחשפו לבני אדם בתנאים חיוביים ובגיל הנכון (מגיל 10 ימים עד גיל חודש) בכדי לפתח מספיק כישורים חברתיים. ייתכן כי לאם של הגור היו כישורים חברתיים נמוכים, ולכן הגור שמחקה את אימו נוטה לברוח מבני אדם או לפחות לשמור מהם מרחק. בדרך-כלל, אם חתול הרחוב מאומץ בגיל צעיר, הוא יפתח עם הזמן כישורים חברתיים עד גבול מסוים. אלה החתולים שאי אפשר ללטף הרבה זמן בלי לקבל נשיכה או שריטה, חתולים שמסרבים שירימו אותם על הידיים ושתוקפים כל וטרינר שמתקרב.


2. תוקפנות כלפי חתול אחר שגר בבית היא סיטואציה קלאסית. חתול יחסית רגוע פתאום הופך להיות תוקפן מאוד כלפי החתול החדש של הבית, ולפעמים, על הדרך, גם כלפי בני הבית. באופן טבעי, החתולים הם לא חיות עם כישורים חברתיים גבוהים, ושיתוף בטריטוריה יחסית קטנה כמו דירה עלול להיות קשה בשביל חתולים שלא גדלו יחד.


3. תוקפנות שנגרמת מהפרעה פסיכיאטרית היא בלתי צפויה וללא כל סיבה ברורה. היא מופיעה בדרך-כלל בגיל ההתבגרות (6-9 חודשים). התוקפנות היא כלפי בני הבית ולפעמים גם כלפי החתול עצמו.

לכל סוגי התוקפנות האלה יש טיפול! כדאי לפנות לוטרינר מיד לאחר התקיפה הראשונה כדי לאבחן את סיבת התוקפנות ולקבל עזרה. אל תחכו להחמרה. החתול וכל בני הבית יסבלו עוד יותר.

1,002 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page